L-systémy v počítačovej grafike

Vedúci práce: RNDr. Rastislav Krivoš-Belluš, PhD.
Ciele:

  • 1. Analyzovať existujúce riešenia a aplikácie Lindenmayerových systémov (L-systémov) v počítačovej grafike a počítačových hrách.
  • 2. Implementovať viaceré typy L-systémov (napr. kontextové, parametrické) pri tvorbe 3D-objektov.
  • 3. Analyzovať efektívnosť implementácie pri generovaní komplexnej scény.
Odporúčaná literatúra:
  • Pedrosa D.S.: GALSYS - Procedural Creation of Trees - through Combination of Genetic Algorithms and Lindenmayer Systems, 2014, ISBN 978-3639643763
  • Quigley E., et al.: Real-time Interactive Tree Animation, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics Vol 22, 2017
  • Fornander P.: Game Mechanics Integrated with a Lindenmayer System, thesis, School of Computing, Blekinge Institute of Technology, Sweden, 2013
  • Hornby G.S., Pollack J.B.: Evolving L-systems to generate virtual creatures, Computer & Graphics (25) 6, 2001, pp. 1041-1048
  • Trube B.: Fractals - A Programmer's Approach, Amazon Digital Services, 2013
  • Prusinkiwicz P., Hanan J.: Lindenmayer systems, fractals, and plants, Springer Science & Business Media, Springer Verlag, 1989, ISBN 978-0387970929
2.ročník prezentácia (odkaz)
Motivácia (odkaz)
2.ročník článok (odkaz)
3.ročník prezentácia (odkaz)
3.ročník článok (odkaz)
3.ročník poster (odkaz)